Skip to content

Nejnovější příspěvky

  • Prodloužený víkend? Honem do Českého krasu!
  • Zahradní domek za nízkou cenu a bez práce? Je to možné
  • Vernisáž, prodejní výstava i aukce moderního umění. Poradíme vám, kde najít tohle vše na jediném místě
  • Patní ostruha (plantární fasciitida): Příčiny, symptomy a léčba
  • Slevové kupony – zajímavý svět úspor a výhod

Most Used Categories

  • Vzdělání (148)
  • Bydlení (58)
  • Zdraví-krása (21)
  • Technologie (8)
  • IT (8)
  • Zvířata (6)
  • Auto-moto (6)
  • Finance (6)
  • Cestování (6)
  • Zábava (4)
Skip to content

iMgup.cz

  • Auto-moto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Sport
  • Technologie
  • Zábava
  • Zahrada
  • Zdraví-krása
  • Zvířata
  • Home
  • Vzdělání
  • jaký je rozdíl mezi helikoptérou a vrtulníkem 40 0

jaký je rozdíl mezi helikoptérou a vrtulníkem 40 0

clonty23. 4. 202323. 4. 2023

Helikoptéra a vrtulník jsou dva stroje, které mohou létat. Hlavním rozdílem mezi nimi je způsob pohonu. Helikoptérou se pohání elektromotory, zatímco vrtulník využívá k pohonu silný vrtulový motor. Dále se liší tím, jakým způsobem se vznesou do vzduchu. Helikoptéra vytváří tah a tím vystoupá, vrtulník používá odporový hřídel. Oba dva letadla se také odlišují ve výkonu, hmotnosti a celkovém designu.

Vrtulový motor versus elektromotory

Vrtulové motory se dají nalézt v obou helikoptérách a vrtulnících. Obecně se vrtulové motory využívají k pohonu obou těchto letounů. Vrtulové motory jsou více komplikované než elektromotory a mají více součástí. Vrtulové motory obvykle využívají spalovací palivo, aby provozovaly vrtulové lopatky. Když se vrtulové lopatky otáčejí, generují vztlakovou sílu, která umožňuje letadlu létat.

Na druhou stranu elektromotory mají mnohem jednodušší design a jsou levnější, než vrtulové motory. Elektromotory jsou ekologičtější, protože nevyužívají žádné spalovací palivo. Elektrické motory jsou také velmi tiché. Jejich zvuk je jen zanedbatelný, což je v porovnání s hlukem vrtulových motorů velký rozdíl. Elektrické motory jsou velmi účinné, ale mají menší výkon, než vrtulové motory.

Odporový hřídel versus tah

Odporové hřídele a tahové motory se často používají v letadlech, včetně helikoptér a vrtulníků. Oba typy motorů se liší ve své konstrukci a funkci.

Odporový hřídel je poháněn proudem vzduchu, který ho otáčí a může generovat přímou trakci nebo tlak. Takový motor se nejlépe používá k pohonu letadel se stabilizačními plochami pro generování tahu. Tahový motor je poháněn proudem vzduchu, který je nasáván přímo do motoru a pak vyfukuje. Výfukové plyny jsou využívány k pohonu vrtulníků a vrtulníků, protože jejich pohon se získává z energie z výfuku vzduchu.

Navigace pro příspěvek

Previous: 5 klíčových rad, které musíte znát, pokud chcete efektivně řídit tým 
Next: jaký dárek pro přítele 20 0

Podobné:

10 nejčastějších chyb při psaní diplomové práce

22. 8. 2023 angelo

Galerie v centru Prahy, kde je moderní umění jako doma

30. 7. 2023 angelo

Při shánění ohnivzdorných trezorů pozor na šmejdy

24. 4. 202324. 4. 2023 angelo

Nové články

  • Prodloužený víkend? Honem do Českého krasu!
  • Zahradní domek za nízkou cenu a bez práce? Je to možné
  • Vernisáž, prodejní výstava i aukce moderního umění. Poradíme vám, kde najít tohle vše na jediném místě
  • Patní ostruha (plantární fasciitida): Příčiny, symptomy a léčba
  • Slevové kupony – zajímavý svět úspor a výhod

Rubriky

  • Auto-moto
  • Bydlení
  • Cestování
  • Finance
  • Hudba
  • IT
  • Jídlo
  • Sport
  • Technologie
  • Vzdělání
  • Zábava
  • Zdraví-krása
  • Zvířata
Theme: BlockWP by Candid Themes.