Svět sociálních sítí je virtuální prostředí, které mnohdy paralelně existuje se světem reálným. Podívejme se proto na to, co bylo pro lidi atraktivní v roce 2022.
Nejpoužívanější sociální sítě 2022 – vede Facebook
Nebudeme chodit okolo, rovnou se podíváme na to, kolik lidí si svět sociálních sítí podmanil. V loňském roce byly na sociálních médiích aktivní 4,76 miliardy lidí, což je 59 % z celkové populace. Konkrétně v minulém roce si nový účet zřídilo 137 milionů nových uživatelů. Nejoblíbenější sociální sítě na světě jsou Facebook, Youtube, Whatsapp, Instagram, TikTok, Messenger, Snapchat, Twitter a Pinterest. Jak vidíte, hned čtyři platformy jsou produkty společnosti Meta. Sociální sítě v ČR jsou, co se týká oblíbenosti, v podstatě totožné se světovým žebříčkem. Velmi narůstá obliba TikToku, kterému nepodléhají pouze mladí lidé. A teď schválně… Kolik času denně trávíte na sociálních sítích vy? Průměrná denní doba strávená používáním sociálních médií je 2 hodiny 31 minut.
Marketing na sociálních sítích – jak jej dělat dobře?
Co vám tyto statistiky přinesou? Pokud podnikáte, měli byste si uvědomit, že bez těchto nástrojů se neobejdete. Marketing na sociálních sítích je nezbytný. Jak jej dělat dobře? S tím vám pomůže online agentura. Můžete se však i inspirovat těmi nejúspěšnějšími.
Mrkněte, jako to dělá Christano Ronaldo, který okupuje první pozice na Facebooku (161 mil sledujících) a Instagramu (552 mil sledujících). Samozřejmě, že máte jinou výchozí pozici, ale lze odhadnout trendy, styl, chování, četnost příspěvků, poměry mezi stories a feedem. Na TikToku je nejúspěšnější Khaby (153 mil sledujících). Obyčejný kluk, který začal s parodujícími videi. Humor je velmi dobrým marketingovým nástrojem. Pokud máte platformu založenou na videích, potenciální zákazníci si raději prohlédnou vtipnou prezentaci než suché představování výrobků.
Co se týká propagačních nástrojů, za zmínku stojí Bulletin na Facebooku, nová platforma pro publikování newsletterů a podcastů (další trendy komunikační nástroj). Instagram zase spustil Link Stickers, tedy přidávání odkazů do příběhů, na což všichni čekali jako na smilování. Zvýraznění spoluprací pak pomáhá funkce Collab, kdy se označí firma a tvůrce obsahu. TikTok zase přinesl značkové hashtagy a reklamy na plné obrazovce.
Co se týká Twitteru, zde se více řešil příchod a jistá personální politika Elona Muska. Uvidíme, zda pod jeho rukama bude tato populární síť růst, nebo i on vyhledá experty na online marketing. Vy ale čekat nemusíte. Pokud chcete zefektivnit své aktivity na sociálních sítích, s konzultací či samotnou reklamou vám pomůže online agentura Beneficio.